Naaktwandelen

• Frivooltje
  • Onderwerp Auteur
  • Administrator
  • Administrator
Meer
4 maanden 1 week geleden #1362 door Frivooltje
Naaktwandelen was gemaakt door Frivooltje
Ik ben afgelopen maandagavond om 21:00 uur van huis gegaan in alleen een t-shirt en een korte broek en natuurlijk sokken en schoenen. Onderbroek had ik in mijn broekzak gestoken en ik had wat drinken meegenomen. Ik ben naar de bossen/heide gereden. Op het eerste parkeerplaatsje stond een auto dus ben doorreden naar het tweede parkeerplaatsje. Daar de auto geparkeerd, onderbroek achter gelaten, drinken meegenomen en de bossen ingelopen. Na een minuut of 10 gelopen te hebben durfde ik het aan om alles uit te trekken wat makkelijk was omdat ik mijn onderbroek niet aan had getrokken. Sokken en schoenen heb ik aangehouden. Enerzijds omdat je niet weet wat er ligt en anderzijds omdat ik geen zin had om daar mee te lopen zeulen. Ik heb gelopen over paden die even breed waren als een auto maar ook over hele brede zandwegen. Deze zijn zo breed dat je er met twee vrachtwagen ruimschoots naast elkaar zou kunnen rijden. Alleen raad ik je dat niet aan want het is echt héél erg mul zand. Helaas kon ik die brede wegen niet vermijden. Er was misschien wel een mogelijkheid om door de struiken of over de hei te lopen maar ten eerste houd ik absoluut niet van spinnen en ten tweede heb je dan ook meer kans op teken. En aangezien jezelf overal inspecteren niet kan wilde ik ook geen risico nemen.
Godzijdank niemand tegen gekomen (voor zover ik weet want voor hetzelfde geld lag er een battalion militairen verborgen in de struiken :P) maar écht prettig loopt het toch niet. Ten eerste natuurlijk het vreselijk mulle zand (vergelijk het maar met het strand) en flinke spoorvorming, dat loopt héél erg zwaar. (zonder sokken en schoenen zou beter hebben gelopen) En ten tweede, ondanks dat ik helemaal niets verkeerds deed wil ik toch niet gesnapt worden. Dus ik ben constant op mijn hoede. Wat dat betreft is het toch beter om met een groep te wandelen, samen sta je sterker en is denk ik ook minder vreemd dan een naakte man alleen.
Ik was vergeten om de parkeerplek op te slaan in mijn navigatie en had moeite om deze terug te vinden. Ik had wel een vermoeden dus ik volgende zo'n hele brede zandweg en ineens zie ik ca. 20 meter verder 2 auto's voorbij rijden. Ik liep dus bijna bij de openbare weg. (een onverlichte doorgaande weg die op dat tijdstip helemaal niet druk is) Maar het was inmiddels al best donker dat ze mij toch niet konden zien maar toch... Ik wist toen wel dat ik in de goede richting zat. Zijweg genomen, ook zo'n hele brede zandweg en uiteindelijk dacht ik iets te herkennen. En ja hoor, daar zag ik eindelijk mijn auto staan. Maar had ondertussen wel een ander probleem. Ik was zeik en zeik nat van de transpiratie. Het leek wel of ik onder een douche stond. Omdat ik hierna even over de kermis wilde lopen kon ik natuurlijk niet zo mijn kleding aantrekken. En mijn onderbroek lag ook in de auto. Tja, probleem maar had geen andere keus. Ik ben op goed geluk naakt naar de auto gelopen, deur open gemaakt en meteen de binnenverlichting uitgedaan. Onderbroek gepakt, deur weer dicht en de kofferbak open waar een grote handdoek lag. Alles weer dicht gedaan en terug gelopen. Eerst wilde ik achter een heuveltje gaan staan maar ze hebben daar naast een grote picknicktafel gemaakt. Ondanks dat deze volledig zichtbaar is vanaf de weg/fietspad die ca. 7 meter verder ligt heb ik daar toch gebruik van gemaakt. Voor auto's was ik niet zo bang want die zie/hoor je aankomen en die zien je ook niet als ze 80 rijden. En stel dat ze dat wel doen dan zijn ze al lang veel verder voordat ze überhaupt geregistreerd hebben wat ze zien. Maar fietsers niet (want wie heeft er tegenwoordig nog licht aan?) en die hadden mij wel kunnen zien. Heb mijn kleding op tafel gelegd en ben gaan zitten op het houten bakje. Niet echt fris met je blote bezwete billen maar helaas. Heb mij helemaal afgedroogd en nog eens en nog eens. Het leek wel of al mijn poriën open waren gaan staan en niet meer dicht wilden. Heb mij wel 5x moeten afdrogen. Naar mate ik daar langer was deed ik ook steeds minder moeite om te zorgen dat niemand mij zag. Maar afgezien van 1 fietser heb ik niemand gezien.

Misschien was het wel handig geweest om gelijk een handdoek mee te nemen maar als ik naakt ga wandelen, dan zou ik het liefste alles achterlaten en compleet naakt gaan. Alleen evt. je telefoon (je weet maar nooit of er iets gebeurt), je sleutels en wat drinken. Liep nu te zeulen met mijn schoenen aan mijn voeten, een korte broek, een t-shirt, een telefoon, sleutelbos, een horloge en drinken. Tasje ofzo zie ik ook niet echt zitten. Op internet lees ik over mensen die een hele wandeltocht doen en dan zie je ze lopen met een hele rugzak om. Die hebben zelfs toiletpapier bij maar dat gaat mij toch echt te ver.
Ben blij dat ik het weer eens heb gedaan, blij dat ik niet gesnapt ben (wilde eigenlijk betrapt zeggen maar dat betekend dat ik iets fout deed en dat is niet zo) maar blijf het ergens toch spannend vinden terwijl het juist lekker rustig en vrij zou moeten voelen.

[size=xx-small]I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.[/size]

Gelieve Inloggen om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
4 maanden 1 week geleden #1364 door Michael
Beantwoord door Michael in topic Naaktwandelen
Leuk verhaal. Het lijkt mij bevrijdend om zoiets te mogen doen. Alleen jammer, dat je continu op je hoede bent/moet zijn. Het lijkt me dan niet echt ontspannend lopen.

• Frivooltje
  • Onderwerp Auteur
  • Administrator
  • Administrator
Meer
4 maanden 6 dagen geleden #1365 door Frivooltje
Beantwoord door Frivooltje in topic Naaktwandelen
Nah, je hoeft het natuurlijk niet constant te doen. Ken veel mensen die lekker gaan wandelen en zich er niets van aantrekken als ze iemand tegenkomen. Die zoiets hebben van, het mag dus doe ik het. Ik zit zo niet in elkaar. Ik doe weliswaar niets verkeerd maar ik weer zeker dat 95% van de mensen die gekleed in de bossen gaan wandelen om b.v. de hond uit te laten, totaal geen idee heeft dat er überhaupt een Artikel430a bestaat. Ik wil die mensen niet choqueren met mijn naakte lichaam. Ik bedoel, als man van middelbare leeftijd heb je ergens al een stempel.
Dus ja, misschien maak ik het mijzelf wel heel moeilijk, dat kan ook.

Als ik zeker weet dat er niemand is dan is het inderdaad heerlijk en bevrijdend.

• Frivooltje
  • Onderwerp Auteur
  • Administrator
  • Administrator
Meer
4 maanden 2 dagen geleden #1371 door Frivooltje
Zondagavond weer wezen wandelen op dezelfde plek alleen nu echt alles achter gelaten in de auto dus ook mijn schoenen. Ik heb alleen de sleutels en mijn telefoon meegenomen. Het was een heerlijke avond en nog verrassend licht terwijl de zon al een tijdje onder was. Heb ca. 35 á 40 minuten over de paden en lanen gelopen of lopen, het is daar allemaal zeer mul zand dus van lopen kan je soms niet praten. Het was meer banjeren. (goed voor de conditie) Was echt heerlijk om compleet naakt te zijn zonder enige bagage. (helaas ook geen drinken) Bij terugkomst was ik helemaal nat van de transpiratie, heb de handdoek uit de auto gehaald en heb zitten acclimatiseren op het picknickbankje. Denk dat ik er een half uurtje heb gezeten en heb misschien 6 wagens en een fietser gezien.
Had verwacht de dag erna wel ergens last van te hebben maar dat viel reuze mee. Wel jammer dat ik steeds alleen moet gaan maar helaas, het is niet anders.

• Bart
  • Junior Member
  • Junior Member
  • I'm loving it.
Meer
4 maanden 1 dag geleden #1373 door Bart
Beantwoord door Bart in topic Naaktwandelen
Waar ben je geweest? De Loonse en Drunense Duinen?
Heb vanochtend een stukje langs de maas gelopen, met rugtas, das toch het meest praktisch vanwege dezelfde reden als jij aangeeft

• Frivooltje
  • Onderwerp Auteur
  • Administrator
  • Administrator
Meer
4 maanden 1 dag geleden #1374 door Frivooltje
Nee, daar moet ik eigenlijk ook nog eens heen. Ik wandel op de Oirschotse Heide.

Vandaag heb ik echt héél erg veel gelopen voor mijn doen. Ben eerst naar het naaktstrand geweest. Toen ik thuis vertrok was dat met een redelijk blauwe lucht met een aantal wolkjes en (volgens de auto) 24ºC. Hoe verder ik reed hoe warmer en bewolkter het werd. Maar eenmaal op de plaats van bestemming was het ineens nog maar 22,5ºC. Toen ik uitstapte voelde ik een paar spetters maar voordat ik het in de gaten had was het alweer voorbij. Ik dacht, ik ben hier nu toch dus kan ik altijd even een kijkje nemen. Er waren slechts 5 mensen waarvan 1 vrouw. Ik heb even zitten kletsen met een paar stamgasten die aan het Boulen waren. Toen ze een pauze namen ben ik een rondje over het strand gaan lopen met de telefoon (stappenteller) in de hand. Toen ik als laatste overbleef begon het heel even hard te regenen dus snel aangekleed en geprobeerd om te schuilen. Volgens de weerapp. zou er nog een bui komen dus ben maar gegaan.
Even wat gegeten in Vlijmen en toen ik naar huis wilde rijden, scheen de zon weer. Tja, ben er nu toch dus ben weer naar het naaktstrand gegaan. Dit keer was ik alleen. Ik heb mij ontkleed en ben gaan lopen en lopen en lopen. Volgens de teller totaal 10.226 stappen. (700kCal.)
Daarna even gedoucht en mij laten opdrogen door de zon. Toen de beheerder kwam heb ik mij aangekleed om huiswaarts te gaan. Ik wilde n.l. nog even wat foto's nemen van een andere plek. Onderweg naar de auto nog even met de beheerder gesproken.
Onderweg naar huis ben ik gestopt bij de plek waar ik was wezen naaktwandelen. Auto geparkeerd en een aantal foto's gemaakt van o.a. de grote zand(snel)wegen die daar liggen. Daarna nog even naar een ander parkeerterreintje gereden en ook daar nog wat foto's gemaakt. Ik was niet van plan om te gaan wandelen want vond dat ik dat al genoeg had gedaan maar, tijdens de foto's zag ik een pad met hard zand en was wel benieuwd waar dat heen liep. Tijdens het lopen mijzelf toch maar weer ontkleed (eerst alleen broek en later ook t-shirt) op sokken en schoenen na. Pad liep redelijk rechtdoor en zolang dat zo was heb ik het gevolgd. Liep mooi over de heide. Uiteindelijk kwam ik op een t-splitsing en ben toen weer omgedraaid. Het was inmiddels al redelijk donker. Terug bij de parkeerplaats mijn kleding op het picknicktafeltje gelegd en mij handdoek uit de wagen gepakt. Kwartiertje zitten acclimatiseren en voor de gein wat 'artistieke' naaktfoto's gemaakt die wonder boven wonder nog redelijk gelukt zijn al zeg ik het zelf. (het was n.l. al donker) Andere foto's heb ik maar verwijderd want die waren echt mislukt. 1 foto onbewust zo genomen dat hij zelfs voor Facebook geschikt zou zijn. :P Ben niet zo'n fotograaf en al zeker niet met naaktfoto's. Eenmaal opgedroogd heb ik mij aangekleed en ben naar huis gereden. Daar heerlijk gedoucht want dat was wel nodig.
Totaal vandaag gelopen: 15.034 stappen. Wat staat voor 12,21 km. en  1.087kCal.
Denk dat ik dit vandaag wel ga voelen want dat doe ik nu al.

Tijd voor maken pagina: 0.814 seconden