Lichaamsversiering

Meer
8 maanden 6 dagen geleden #1047 door Frivooltje
Beantwoord door Frivooltje in topic Lichaamsversiering

Valt mij tegen, altijd gedacht dat naturisten heel tolerante mensen waren, maar niet dus. Ik heb niks met lichaamsversieringen of tattoo's maar ieder moet dat vooral voor zich zelf weten.  En ja een naturistencamping of verenigingsterrein, kan zelf bepalen wat wel of niet word toegestaan. Maar op openbaar strand heeft iedereen vrije toegang. Ik weet veel naturisten worden razend als "hun" naaktstrand word misbruikt door voyeurs, exhibitionisten en swingers. En uiteraard  is seks in openbaar geen normale omgangsvorm.  Maar er zijn mensen in de samenleving die daar anders over denken. Naturistes klagen vaak over de toenemende intolerantie van de samenleving naar naturisme en nudisme, maar naturisten zijn geen haar beter, die willen blijkbaar ook bepalen voor anderen wat mag en niet mag.  Wij komen vaak op Oranjezon, gebeurd ook van alles, cruisende homo's in de duinen, een duinvallei, word de swingervallei genoemd, waar zelfs koppels uit Duitsland op af komen. Ik erger me er niet aan, gun ieder zijn ding. Er is ruimte voor iedereen.

Waarom moeten de naturisten altijd zo tolerant zijn? Waarom kunnen de figuren die het naaktstrand misbruiken niet normaal doen? Jij draait nu de rollen om. M.i. is het juist met die tolerantie te ver doorgeschoten. Omdat wij zo tolerant zijn geweest zitten we nu met de gebakken peren.
Het naaktstrand is er om te zonnen, gezellig met elkaar te kletsen, te genieten van de zon en wind. Niet voor welke seksuele activiteiten dan ook. Toen ik met Johnny op de Galderse Meren kwam waren 2 mannen elkaar aan het aftrekken op 5 meter afstand terwijl andere mannen er als vliegen omheen stonden te draaien. Dat vind ik asociaal. Op de heuvel stond een man zich af te trekken en plein publiek, dat vind ik asociaal. Waarom moet ik daar tolerant tegen doen? Laat ze opflikkeren. (no pun intended) Laat ze zorgen voor hun eigen stukje strand en niet het onze kapot maken. Voor de goede orde, dit gebeurde overdag op plekken waar ook kinderen kwamen.

Voor de goede orde, ik heb niets tegen seks maar voor alles is er een tijd en een plaats en dat is niet naaktstrand.

[size=xx-small]I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.[/size]

Gelieve Inloggen om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
1 maand 2 weken geleden #1533 door Aad Nudist
Beantwoord door Aad Nudist in topic Lichaamsversiering
Omdat het buitenseizoen nu toch wel voorbij lijkt en het forum stil valt qua berichten en verhalen over activiteiten en andere leuke dingen om in je blootje te doen, is het misschien wel leuk dit onderwerp weer wat leven in te blazen.
Ik heb alle reacties nog eens door gelezen en kom eigenlijk tot de conclusie dat de naaktrecreant, net als de geklede recreant, niet echt van mening verschilt met voornamelijk het verschil dat de naaktrecreant er zich zorgen over maakt wat de overheid of beheerder aan maatregelen gaat nemen als door (niet acceptabele) seksuele uitspattingen de mogelijkheden om naakt te recreëren beperkt of zelfs verboden zouden kunnen worden.

Ter overweging kunnen we om te beginnen onze gedachten eens laten gaan over het onderwerp tolerantie. Hier wordt gesteld dat naturisten (ik ga verder met naaktrecreant omdat volgens mij dat de lading beter dekt als naturist of nudist) altijd zo tolerant zijn c.q. moeten zijn.
Je kunt je ook eens afvragen waar deze wetenschap vandaan gehaald is. Acceptatie van menselijke naakte lichamen in alle denkbare voorkomende variaties, zonder daar een probleem van te maken, is in mijn beleving niets bijzonders. De verschillende huidskleuren, afmetingen van kennelijk bij seksueel opwindende lichaamsdelen, bijvoorbeeld een paar flinke borsten op een slank lichaam of een penis van 30 cm. en een paar testikels als van een stier of een penis en balzak welke zelfs met een goede bril op je neus moeilijk terug te vinden zijn. De naaktrecreant vindt dat geen probleem en ziet de persoon en niet expliciet datgene waar je seksueel opgewonden van wordt en dat gebeurd dan ook zelden. Ben je dan toleranter als de rest van de Nederlanders? Ik denk de uitzondering daar gelaten dat dit niet het geval is.

Lichaamsversieringen waar het bij dit onderwerp eigenlijk om gaat is door de discussie wat op de achtergrond geraakt. We moeten dus eigenlijk vaststellen wat we als een lichaamsversiering zien en wat als een uiting van seksuele wellust of uiting van ik wil seks en ik wil seks hier en nu.
Wat zien we als naaktrecreant als een versiering? Een tattoo of het hele lichaam vol met tattoo's is denk ik versiering en het doet er niet toe of je ervan houd of het wel of niet mooi vindt. Hetzelfde geldt voor piercings. We accepteren oorbellen, ringen aan vingers of aan een teen/tenen, een enkelbandje of een kettinkje rond de buik of heup. Ook als deze heel opvallend zijn zien we als persoonlijk sieraad en zowel bij een man als vrouw zal niemand daar iets over zeggen. Dus een piercing door een tepel, of geslachtsdeel al dan niet opvallend kan zowel bij man als vrouw. Tja ook daar kun je wel of niet van houden en je kunt het wel of niet mooi vinden maar het is een persoonlijk sieraad.
Een cockring en dan een die zowel om de ballen en de penis, dus tegen het schaambeen zit, kun je als persoonlijk sieraad beschouwen. Een ring alleen om de penis is bedoeld om de erectie langer in stand te houden is beslist niet bedoeld als sieraad. Er zal echter altijd weer iemand zijn welke een ring om je vinger niet anders vindt als een ring om je penis en dit zal wel altijd zo blijven. Voor mij kan het ene wel en het ander dus niet maar zolang de erectie zich niet voordoet denk ik dan laat maar. En daarmee concludeer ik dat wat voor mijzelf voor zowel man als vrouw algemeen gebruikelijk is dat niet als een criterium gezien moet worden.
Het is dus van belang je persoonlijke voorkeur uit te schakelen en je mening of je het mooi vind of niet binnenskamers te houden.

Een peniskoker is bij bepaalde volkeren heel gewoon en is dan feitelijk een kleding stuk voor dagelijks gebruik en hoort dus niet thuis op het naaktstrand want daar zijn we immers naakt. Zo kun je ook een peniskooi of luier zien. Het is kleding en ook als je niet zindelijk bent of zonder kooi vreemd gaat hoort dit niet thuis op het naakt strand. Het zijn dan ook geen lichaamsversieringen in die zin dat het bedoeld is als versiering.
Hetzelfde geldt voor een halsband bedoeld om aangelijnd te worden, of een zo genaamd halster met een stok of bal in je mond en in deze categorie valt ook de butt-plug of de anaal plug al dan niet met een muizen staartje of vossen staart enzovoort, enzovoort, dit zijn geen lichaamsversieringen maar wederom seksuele uitingen.
Seks op het strand of naaktstrand wat mij betreft prima maar doe het als het donker is of zorg dat je uit het zicht bent. Komt er toch iemand onverwacht voorbij houd je even in en doe alsof je alleen knuffelt. Hetzelfde voor masturberen, prima maar niet midden op de dag midden op het strand of naaktstrand. Dergelijk gedrag kun je ook niet vertonen op het geklede strand of midden in de stad op straat of een plein en ik zie dan ook niet dat de naaktrecreant dit wel moet tolereren op het naaktstrand. Ook een swinger gaat niet op zijn werk midden in de hal van het kantoor waar hij werkt van bil met zijn secretaresse of de koffiejuffrouw midden in de kantine waar zijn collega's bij zijn met als excuus ik ben swinger en ik vindt dit heel normaal, want dan vliegt hij toch heel snel de deur uit.

Naakt is alles beter.

Meer
1 maand 2 weken geleden #1536 door Frivooltje
Ik ben het zat dat de naaktrecreant (om jouw woorden te blijven gebruiken) altijd maar tolerant moet zijn en respect moet tonen. Laat mensen gewoon normaal doen en dat betekend in mijn ogen: geen seks op het naaktstrand en geen piercings en andere attributen die met seks te maken hebben zoals cockringen en peniskooien. Prima als je die dingen wil dragen maar doe dat lekker privé.
Als je met dergelijke dingen naar een naaktstrand gaat dan kom je daar met, in mijn ogen, een hele andere denkwijze dan je op een naaktstrand hoort te hebben. Wij willen juist dat men onze levenswijze niet met seks geassocieerd en wat doen mensen, ze komen aan met versieringen die juist dáár op doelen. Vind je het raar dat sommige mensen ons zo blijven zien. Ik niet.

In Helmond liep er dus een jongen rond in een luier. Op een ander forum is weleens de vraag gesteld of het oké was om met een peniskooi naar het naaktstrand te gaan. Ik snap echt niet dat men dat antwoord zelf niet weet. Er zijn genoeg andere plekken waar het wel kan.

Maar dit is mijn mening. :)

Meer
1 maand 2 weken geleden #1537 door binudist
Beantwoord door binudist in topic Lichaamsversiering
Ik zelf heb een piercing door m`n eikel.
Nooit geen commentaar op gehad!
Wel vragen zoals; "doet dat niet zeer?' en "ik zou het niet durven, maar wel mooi"
En ja, zowel vrouwen als mannen stellen deze vragen en zijn geintresseerd.
Ik moet hierbij wel zeggen dat ik nooit ermee zit te spelen of met een stijve loop.

Ik vind ook dat openbare seks niet thuishoort op de naturistenterreinen.
Toch zie je het steeds vaker gebeuren en hebben de terreinen bepaalde hoeken waar, vaak mannen, zich "verzamelen".
Het is jammer voor het imago van de naturisten, maar ik denk dat je het niet uitgeroeid krijgt.
gr.

Meer
1 maand 2 weken geleden #1538 door Frivooltje
Zolang wij tolerant blijven en onze mond dichthouden zullen we dat nooit uitroeien nee.

Tijd voor maken pagina: 1.236 seconden